logoblackaka64

Cel główny:

  • Stymulowanie i wspomaganie wszechstronnego i harmonijnego rozwoju, wyzwalanie aktywności ruchowej poprzez tańce i zabawy przy muzyce oparte na naturalnej potrzebie ruchu.

Cele szczegółowe:

  • Ćwiczenia koncentracji uwagi i koordynacji wzrokowo ruchowej przy muzyce
  • Rozbudzanie i rozwijanie wrażliwości muzycznej
  • Reagowanie ruchem na zmiany tempa, dynamiki, artykulacji oraz na zmiany rytmiczne w taktach
  • Podnoszenie ogólnej sprawności fizycznej i rozwoju motoryki
  • Umiejętność współdziałania w grupie i wyrażania swoich potrzeb
  • Umożliwianie rozwijania indywidualnych talentów, zainteresowań i predyspozycji artystyczno–ruchowych
  • Współudział w organizowaniu uroczystości przedszkolnych i lokalnych, imprez środowiskowych, konkursów i przeglądów.

Metody:

  • Położenie nacisku na kształcenie poprzez zabawę
  • Rozwijanie muzykalności dzieci
  • Integracja muzyki, słowa i ruchu

Treści programowe obejmują:

  • Ćwiczenia rytmiczne: marsze, biegi, podskoki w takt muzyki,reagowanie na zmianę tempa i dynamiki
  • Ćwiczenia oddechowe (odprężające)
  • Ćwiczenia inhibicyjno –incytacyjne (przemienne, uspokajające i odprężające po aktywizacji ruchowej)
  • Ćwiczenia słuchowe
  • Improwizacje ruchowe bez muzyki i z muzyką
  • Tańce integracyjne
  • Zabawy inscenizowane
  • Zabawy rytmiczno-taneczne ze śpiewem
  • Ćwiczenia techniki tanecznej , elementów tanecznych nóg i ramion z uwzględnieniem różnych kierunków: w przód-w tył, w prawo-w lewo
  • Ćwiczenia taneczne pojedynczo i parami w różnych ustawieniach: w szeregach, rzędach, w kole
  • Ćwiczenia rytmiczno-taneczne : cwał, bieg, podskok, krok dostawny, odstawny, przytup, wymach, obrót, klęk, ukłon
  • Ćwiczenia zmierzające do nauki tańców integracyjnych
  • Ćwiczenia zmierzające do nauki kroków i układów tanecznych do tańców nowoczesnych, towarzyskich , ludowych
  • Wspólne opracowywanie figur i układów tanecznych do znanych piosenek

Ewaluacja programu:

  • prezentacje taneczne w trakcie imprez i uroczystości wewnątrz przedszkolnych
  • udział dzieci w przeglądach artystycznych organizowanych na terenie miasta

Muzykoterapia, ćw. relaksacyjne przy muzyce i twórczym opowiadaniu

Improwizacje taneczne przy muzyce instrumentalnej „Preludium deszczowe”F. Chopina

Ćwiczenia rytmiczne: marsze, biegi, podskoki w takt muzyki, reagowanie na zmianę tempa i dynamiki:

  • „Śnieżynki”
  • „Tańczące kółeczka”
  • „Wolno – szybko”

Ćwiczenia odprężające do muzyki relaksacyjnej

Improwizacje taneczne na dowolny temat do krótkich form muzycznych

Ćwiczenia inhibitacyjno – incytacyjne (pobudzanie – hamowanie)

Ćwiczenia techniki tanecznej, elementów tanecznych nóg i ramion z uwzględnieniem różnych kierunków: w przód-w tył, w prawo-w lewo

Improwizacje ruchowe do muzyki Prokofiewa, Czajkowskiego, Vivaldiego

Aerobik - gimnastyka rytmiczna do muzyki tanecznej

Improwizacje taneczne – tworzenie własnych układów tanecznych do utworu muzycznego

Muzykoterapia – naprzemienne podskoki w parach, naśladowanie ruchów, mimiki przy muzyce hinduskiej

Improwizacja ruchowa z muzyką instrumentalną

Nauka kroku podstawowego i wybranych figur tańca dyskotekowego w choreografii własnej nauczyciela

Ćwiczenia odprężające do muzyki relaksacyjnej

Aerobik – gimnastyka rytmiczna do muzyki tanecznej

Improwizacje ruchowe przy muzyce, P. Czajkowskiego, M. Ravela.